“Daardoor heb ik het gevoel dat ik het een volgende keer alleen kan.”
Maya (86)
Ik moest een Persoonsgebonden budget (Pgb) aanvragen. Dit was nieuw voor mij. Ik wist niet hoe dit moest. Toen ik op internet zocht, kwam ik Onafhankelijke Cliëntondersteuning tegen. Ik schakelde hen in. Zo kwam ik in contact met Kim. Zij wist precies welke formulieren ik moest invullen en wie ik moest bellen. Ze hielp me stap voor stap, heel fijn. Ook leerde Kim me hoe ik zo’n formulier invul. Daardoor heb ik het gevoel dat ik het een volgende keer alleen kan.
Het contact tussen Kim en Maya ging heel soepel. Het lijkt wel of ze voor het vak is uitgezocht. Ik weet dat als ik nog een keer een vraag heb, ik altijd mag bellen. Dit vind ik een heel prettig idee. Moet je iets bij de gemeente of een instantie aanvragen? En je komt er niet uit? Echt, schakel een ondersteuner in!